Blog: zo kom je de zomerperiode door!

bbqNaast alle barbecues, dagjes Madame Tussauds en waterpretparken is er ook nog gewoon je baan. En nee, de zomerperiode is echt niet nutteloos als de business even weg blijft. Gebruik deze blog om er vervolgens een nuttige tijd van te maken en in september weer opgeruimd en succesvol aan de gang te gaan!

De standaard werkzaamheden die je waarschijnlijk uit jezelf al gaat doen zijn vooral de overbodige mailtjes opruimen. Beginnen met een schone lei in september geeft veel rust om over andere dingen na te denken, dus verwijder de oude en inactieve mailtjes en contacten. Je kan ook eens nadenken over de mappen, is het logisch? Werkt het efficiënt of is het tijd voor reorganisatie?

Nog zo’n standaard werkje is je kantoor opruimen: overbodige materialen en papieren weggooien, administratie op orde brengen en wellicht het kantoor een beetje pimpen. Zo is het verrassingseffect voor je collega’s op vakantie extra groot! Het is natuurlijk ook de tijd om eens een goede back-up van de computer of website te maken indien marketing dit niet doet, maar denk eerst aan het updaten van tekst op bijvoorbeeld social media. Voorkom zo een hoop tijdverlies en frustratie bij het verliezen van belangrijke informatie.

Inschrijven voor cursussen waar je elke keer zo graag naar toe wilt maar niet aan toe komt is een uitgelezen kans in de zomerperiode. Wanneer een collega je kan overnemen of in je vrije tijd, pak dan die informatieve en interessante cursussen! Verras uw collega’s met een breder zicht op je werk.

Een punt waar misschien niet zo snel aan gedacht wordt is het tijd nemen om na te denken. Plan eens een dag per week in om goed na te denken en misschien zo wel aan een business plan te komen. Begin met doelen stellen, opschrijven en maak vervolgens een stappenplan. Oké, aan de slag! Ga in op de business als geheel en treed daarna pas in detail, noem de belangrijkste prioriteiten van het bedrijf en bepaal wat er nodig is per prioriteit qua financiën, marketing en andere afdelingen. Treed dan in detail door de prioriteiten te koppelen aan verantwoordelijken. Maak er een aantrekkelijk en leesbaar verhaal van om het zo goed mogelijk te presenteren na de zomer.

Marketing kan overigens flink ge-update worden in de zomerperiode. Alle beschikbare informatie van de klanten kan worden gesorteerd en daarmee is een opgeruimde klantendatabase gerealiseerd. Breng alle gegevens in beeld, combineer en analyseer, vat het samen en actualiseer het. Zo is het bereik groter en dus de efficiëntie van de marketing actie na de zomerperiode!

Mocht u ergens anders willen zitten om na te kunnen denken, denk dan aan een ruimte bij de Zilveren Toren of het Planetarium. Inspiratie genoeg!

Wie zich nu nog gaat vervelen!?

Enthousiast geworden over één of meerdere locaties van Regardz, raad ik u aan het algemene reserveringsnummer 0800 250 60 60 te bellen of u kunt direct online reserveren op de website van de locatie. Ons team van de reserveringenafdeling en op locatie, gaat er voor zorgen dat uw bijeenkomst tot in de puntjes is verzorgd. Tot snel!

Geschreven door Anouk Slierendregt
‘Ik ben Anouk, assistant event manager bij voor mij een hele unieke evenementen locatie in Amsterdam, Level Eleven. Ik schrijf onder andere over inspirerende onderwerpen richting de zakelijke markt, maar ook voor de evenementen en entertainment branche. Dit doe ik voor het Planetarium, de Zilveren Toren en Level Eleven, allen gelegen in Amsterdam’.