Details

Zoek

Dit item delen

Green Key = duurzaam, circulair en groen

We zijn er nog niet helemaal, maar al wel een heel eind op weg. Op dit moment zijn we bezig om een Greenkey certificering te behalen. Hierbij is ons doel om het hoogst mogelijke te behalen, namelijk het Goud certificaat. Ons “Green Team” bestaande uit Mark, Chantal, Jeffrey en Urias zijn de afgelopen maanden druk bezig geweest met informatie verzamelen, aanpassingen maken en aanpassingen inplannen om aan deze certificering te voldoen.

Wat is Greenkey?

“Green Key is hét internationale keurmerk voor duurzame bedrijven in de recreatie- en vrijetijdsbranche en zakelijke markt. Bedrijven met een Green Key keurmerk
doen er alles aan om het milieu te sparen, zonder dat hun gasten inleveren op comfort en kwaliteit. Zij gaan daarbij een stap verder dan de normale wet- en regelgeving vereist.
Zo zal een Green Key accommodatie altijd zuinig omgaan met energie en water. Denk hierbij aan het gebruik van zonnepanelen, spaarlampen, lichtsensoren en timers voor airconditioning en verwarming. Er wordt niet meer gewassen dan nodig is en er worden bijvoorbeeld milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen gebruikt. En dit allemaal met een bijzondere aandacht die niet alleen het comfortgevoel bevordert, maar dus ook de status van natuur en milieu.”

De missie en visie van Greenkey komen meer dan perfect overeen met de missie waar wij begin 2019 mee gestart zijn, namelijk “Save the Earth”. Door middel van 9 verschillende hashtags inspireren wij gasten, boekers, bezoekers maar ook zeker ons eigen personeel, om je bewust te zijn van je gedrag, je omgeving en hoe je de wereld achter laat voor de volgende generatie(s).

Op het moment van het schrijven van dit blog voldoen we aan 27 van de 31 verplichte normen en 31 van de 64 optionele normen (bij minimaal 33 optionele normen kom je in aanmerking voor het Goud certificaat). We moeten dus nog een aantal normen behalen voor goud!

Vanuit verschillende hoeken zijn we aan het kijken of en hoe we nog meer terug kunnen doen aan het milieu, maar ook aan de omgeving. Denk bijvoorbeeld aan het werven van personeel met een afstand tot de arbeidsmarkt, vervangen van alle niet- energie efficiente lampen naar goed gekeurde lampen en het plaatsen van laadpunten voor electrische fietsen en/ of auto’s.

Wist je trouwens dat sinds mei 2019 de Gemeente Amsterdam bezig is om op alle metrostations zonnepanelen te plaatsen? Reizen naar Planetarium Meeting Center is nog nooit zó groen geweest.

Ben je op zoek naar een locatie die een 5 sterren bereikbaarheid heeft, waar je tijdens je (lunch)pauze een wandeling door het park kunt maken en ook nog eens klimaatneutraal kunt vergaderen? Zoek dan niet verder en neem contact op met onze Congres- en Event Expert Marita of onze Chantal, Manager Reserveringen en Sales voor meer informatie.

Lees ook de blog: Nieuwe Missie voor een betere toekomst

En check onze Instagram Stories #savetheearth

8 augustus 2019 |

Planetarium Amsterdam

Gerelateerde artikelen:

  • 8 augustus 2019

    We zijn er nog niet helemaal, maar al wel een heel eind op weg. Op dit moment zijn we bezig om een Greenkey certificering te behalen. Hierbij is ons doel om het hoogst mogelijke te behalen, namelijk het Goud certificaat. Ons “Green Team” bestaande

    We zijn er nog niet helemaal, maar al wel een heel eind op weg. Op dit moment zijn we bezig om een Greenkey certificering te behalen. Hierbij is ons

  • 24 februari 2021

    Wij kunnen niet wachten om u weer (online) te mogen ontvangen! Zodra de piek van het Corona virus tot het niveau gedaald is dat Nederland voorzichtig weer in bedrijf gaat, moeten we met z’n allen op zoek gaan naar ‘het nieuwe normaal’. Tot die

    Wij kunnen niet wachten om u weer (online) te mogen ontvangen! Zodra de piek van het Corona virus tot het niveau gedaald is dat Nederland voorzichtig weer in bedrijf

  • 28 januari 2019

    De afgelopen maanden heeft #teamplanetarium onder leiding van onze voormalige directeur Arthur Hagenbeek er alles aan gedaan om zoveel mogelijk stemmen te verzamelen met als doel om  de verkiezing “Beste Trainingslocatie van het jaar 2018” te winnen. Onze gasten konden via de website hun

    De afgelopen maanden heeft #teamplanetarium onder leiding van onze voormalige directeur Arthur Hagenbeek er alles aan gedaan om zoveel mogelijk stemmen te verzamelen met als doel om  de verkiezing

  • 24 september 2019

    Wist je dat maar liefst een derde van het voedsel wordt verspild? Om meer bewustwording te creëren zijn wij een samenwerking aangegaan met Instock. Het meeste voedsel wordt door de consumenten verspild, maar verspilling gebeurt ook al eerder in de voedselketen, onder andere door

    Wist je dat maar liefst een derde van het voedsel wordt verspild? Om meer bewustwording te creëren zijn wij een samenwerking aangegaan met Instock. Het meeste voedsel wordt door